Sondagens Aventyr

Jag ar ju inte sa snabb pa det har bloggandet, sa sondagen levereras pa onsdag kvall... Jag kom pa att manga av er inte ens har traffat mina syskon (Emily - jag kallar dem fortfarande bebisar...). Och aven om ni har det, sa var det val ett tag sedan. Aoife (min syster) flyttade till Singapore nar hon var fem veckor gammal, nastan exakt fem ar sedan. Nu ar hon en stor liten tjej som alskar rosa och balett. Hon stylar sig sjalv nagot otroligt! Mammas linne blir till en klanning, men en sjal som skarp. Matchad med hemgjorda halsband som harband, till pa kopet! Cian fyller snart nio sa han laser redan (och vill aldrig sluta!), alskar datorspel med drakar och pluggar kinesiska samt gar pa gymnastik och taekwando.



Papa var i Kuala Lumpur i helgen for att lansera sin senaste bok, sa jag, Littly och ungarna at lunch pa Mc Donald's i sondags. Efter en lugn dag hemma, skulle vi ut pa en promenad i omradet. Cian och Aoife tog pa sig rullskridskorna som de fick forra julen och har bada blivit ganska bra pa. Aoife stod med mig precis utanfor vart hus och showade off hur stadig hon var. Helt plotsligt sa det tjong och hon lag med ansiktet ner i kanten av "altanen". Jag var radd att hon brutit nasbenet eller nat - det sag sa hart ut! Jag vande henne och sag blodet fran ett langt rakt streck over ogonbrynet rinna ner - och det slutade inte!


Aoife pa sjukhuset. (Hon lamnade blodet i ansiktet for effekt.)

Som "tur" ar, ar Littly van vid dessa situationer for Aoife har tyvarr ramlat flera ganger (hon brot armen i en rutschkana forra aret). Littly plastrade ihop henne och sa korde jag dem till sjukhuset. Aoife var som vanligt lugn och hur duktig som helst. Hon ville inte sy stygn for hon var radd att det skulle gora ont, men hon grat inte, annat an precis nar hon ramlat, saklart. Lakarna var som vanligt imponerade av hennes lugn. Stackars lillen...

Kommentarer
Postat av: Emily

Stackars Aoife!!

Hoppas det läker bra :( Vad bra att hon kan vara så tillfreds...

Pussa "bebisarna" från oss.

2009-04-29 @ 22:30:36
Postat av: Emily

Stackars Aoife!

Hoppas såret läker bra. Helt otroligt att hon är så lugn :)

Pussa "bebisarna" från oss.

Jag måste ju maila bilder på Ammi till dig...Hon är ju stor tjej nu...

Puss!!

2009-04-29 @ 22:37:19
Postat av: Emily

Nu är jag lite förvirrad... Har skrivit två kommentarer för jag trodde inte den första kom in, men nu verkar inte den andra heller kommit in. Så antingen blev det nu tre, en eller ingen...:)

Ja ja, det enda jag ville säga var ju "Stackars Aoife!" :)

2009-04-29 @ 22:41:10
Postat av: Emily

Ok, nu ser jag att de kom in i efterhand, haha!

Nu ska jag sluta kommentarterrorn.

Jag är så otålig:)

2009-04-29 @ 22:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0