En regning sondag


Det ar sondag, det osregnar och jag ar seg. Skont att bara vara hemma en hel dag. Chris foraldrar ar ute nanstans, sa det ar lugnt och tyst. Inte for att hans foraldrar ar sa hogljudda nar de ar hemma, men de skulle antagligen sitta i vardags-rummet och titta pa TV om de var har. Istallet sitter Chris och jag vid varsin dator i vardagsrummet och jobbar.

Ja, det ar sondag och vi jobbar. Som vanligt. Chris har fatt ett snabbt designjobb som han maste gora klart idag, sa jag passade pa att borja sortera mina bilder, vilket ledde till en ide, sa jag skrev nastan klart en artikel till nasta manads inlagg och har intro till en till. Skont nar det gar sa smidigt, for det gor det inte alltid....
Jag har jagat tidningen for att fa betalt ocksa. De har blivit sega pa att betala sa det tar en och en halv manad mellan checkarna istallet for en sa det leder till att de ligger efter med en  hel del pengar.  Jag har redan mailat dem och sagt att jag maste fa betalt innan jag skriver mer. Jag fick en check forra veckan, men det ar fortfarande inte tillrackligt. Ar radd att jag inte kommer fa betalt for allt jag skrivit och da ar det ju inte alls vart det langre. Far se om jag far nat innan min nasta deadline... Har ar ett exempel fran min artikel om att fota utan blixt for att behalla stamningen i en bild.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0