The Year of the Ox

Vi stangde affaren en hel vecka over kinesiskt nyar (forsta gangen i foretagets 33-ariga historia) Chris foljde med till Penang for att traffa slakten. Kim och Camilla halsade pa fran Sverige med en supergullig Mira, som redan hunnit bli tva ar! Helt sjukt att jag inte traffat henne tidigare!



Det blev en hel del slakt och pahalsande, som sig bor under kinesiskt nyar. Nyarsfirandet pagar egentligen i hela 14 dagar da man ska halsa pa slakt och vanner, ata och spela mahjong. Fast vi var bara i Penang i fyra dagar. Sen akte vi till Kuala Lumpur. Dar blev jag av med min vaska, men jag orkar inte ga in pa det nu.

Tillbaka i Singapore hann vi traffa Chris slakt ocksa. Hans kusin har precis fatt barn och ar den forsta i hans generation att fa barn sa det ar en stor grej. Speciellt for Chris mamma som pratar om bebisen hela tiden och halsar pa sa ofta hon bara kan. Jag kan bara tanka mig hur hon skulle vara om vi fick barn....

Kommentarer
Postat av: Kim

Vad kul att du nu har en blogg!



Jag har redan sagt det tidigare, det var jättekul att ses igen! Roligt att träffa Chris också.



...trist det där med väskhistorien.

2009-02-23 @ 10:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0