Mitt liv utan kamera

Jag har varit kameralos i flera veckor nu. Min lilla IXUS blev stulen i Kuala Lumpur over Kinesiskt Nyar och jag ar fortfarande i jakt pa den basta kameran med det basta priset. Jag har siktat in mig pa IXUS 870 IS. Den verkar bra och inte alltfor dyr. Den har ocksa vidvinkel av nagot slag, vilket kan vara bra att ha. Det basta med IXUSen som jag hade var 'Digital Macro'-funktionen. Hur bra som helst. Har ar ett exempel pa vad man kan lyckas fa till under en sondagslunch....



For att gora saken varre blev det nagot fel pa min systemkamera nar jag var i Penang ocksa - Err99 - och jag tyckte det sag sa laskigt ut att jag inte anvande kameran resten av resan. Och tur var val det, annars hade de val snott den ocksa. Den verkar funka nu i alla fall.

Till raga pa allt, tappade jag min jobbkamera i marken sa att filtret gick sonder (fjarde gangen det hande mig...). Anledning att jag tog med den utomhus alls var att vi skulle lamna in fore rengoring, men kameraaffaren ville inte, utan hanvisade oss till Nikon och det var da jag tappade den. Chris borjade stada ut allt glas och ville fixa allt sjalv vilket resulterade i mer damm inuti kameran an det varit innan... Sa jag var tvungen att lamna in kameran till Nikon pa lagning. Det var nat fel pa CF-korts kontakten ocksa sa den inte kunde formattera. I flera manader har det varit problem men ingen trodde att det var i kameran. Sa efter att ha bytt kanske fem minneskort, fick jag antligen det lagat nu. Men allt det har hande samtidigt vilket betydde att jag fick ga tre veckor utan nagon kamera alls... Fantastiskt jobbigt. Och inte alls bra for jobbet saklart. Har inte kunnat fota de smycken vi gjort under den har perioden alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0