Dejt

Ikvall at Chris och jag middag pa ett ryskt stekhus. Stallet har varit pa samma plats sedan hans foraldrar borjade dejta, och da brukade de ga dit. Vi var dar ikvall for forsta gangen (istallet for att ga till gymet). Och det var nastan forsta gangen som vi varit pa en 'dejt'. Inte for att det riktigt var det, men det kandes sa bara for att vi at pa restaurang.  Det har ar inget snofsigt stalle; ganska enkelt inrett med husmanskansla pa maten, men det ar restaurangstamning och de flamberar efterratterna pa plats bredvid bordet. Efter att ha sett flera eldlagor runtomkring oss, kunde vi inte halla oss fran att prova 'Cherry Jubilee' som var nanslags flamberade korsbar med glass. Jag provade aven 'Shaslik' - husets specialite, ett grillspett som visst ar tillrett pa akta ryskt vis. Gott var det, men aningens torrt for det fanns ingen sas. Jag antar man ska svalja ner det med Vodka ;)


Kommentarer
Postat av: Kiki

Åhh, låter mysigt! Det berhöver inte vara särskilt exklusivt för att det ska ge en kick till förhållandet....och då menar jag en lite billigare restaurang, inte en mosbricka på Sibylla eller något liknande ;-). Jag och Erik brukar gå ut och äta lite då och då för att själva grejen känns lyxig och det är mysigt att kunna unna sig något ibland. Så mitt tips är att tillåta sig att gå ut och äta lite oftare, för att pigga upp vardagen!



Kram

Kiki

2009-03-30 @ 22:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0