En trevlig helg

Jag har haft en valdigt trevlig helg. I fredags gick jag med Aoife pa ballett och sag 'Cinderella'. Hon sag som vanligt fram emot det mycket, och hon berattade historien for mig, som hon last pa i en bok fran bibblan med sin mamma. Nar forestallningen borjade, var hon saklart tvungen att fraga lite saker, som vem som var vem och varfor de visade en nattbild med skyskrapor innan vi kom till Askungens hus (de anvande fotoprojektioner). Det var en modern ballett sa aningens svar att forklara ibland, men hon var intresserad och glad. Sista akten satt hon nastan helt tyst men klappade takten med handen pa mitt sate. Slutet var ganska forvanande dock - Askungen gifte sig aldrig med Prinsen - de bara dansade och sen var det slut. Verkligen en modern version.
Nar vi kom hem ville Aoife somna nere pa soffan medan jag laste for henne, men hon somnade aldrig, sa jag sjong en massa sanger om och om igen som hon gladeligen lyssnade pa. "You can sing as many as you want" sa hon till mig medan hon lag dar och forsokte att inte somna. Tillslut gick vi och lade oss samtidigt i alla fall, for hon ville inte sova ensam.

Pa lordagen jobbade vi som vanligt, men planerade att ga exakt klockan tre for att hinna handla och forbereda for grillfesten pa kvallen. Hamburgare, korvar och gronsaksspett skulle det bli. En enkel men god grillning. Exakt klockan tre borjade det osa ner, sa vi stannade ett tag for att lata regnet avta. En och en halv timme senare, med bara tva timmar kvar tills alla skulle vara pa plats, akte vi ivag for att handla. Oj sa stressigt det blev! Istallet for att ga till vara olika strategiskt utvalda affarer fick vi handla allt pa samma plats for att spara tid, vilket ledde till att vi fick snora pa fem matkassar pa vespan! Sen akte vi sakta hemat i Vietnamstil...



Maten var god och vi blev lagom matta istallet for proppis som vi vanligtvis blir, och vi fortsatte alla ner till Detention Class, ett gammalt stamstalle som har karaoke i baren. Som tur var, var det inte manga andra som sjong den har kvallen sa vi fick borja pa en gang. Ibland maste man vanta en halvtimme om inte mer mellan sangerna for att alla borden ska fa sjunga. Det suger big time! Vi bestamde oss for att boka ett rum nasta gang istallet, sa att vi kan fa sjunga hela tiden! (Ni far ursakta bildkvaliteen. Har fortfarande ingen kamera utom telefonen...)

Lagg marke till den icke-existerande mikrofonen i min hand...

Vi kom hem kockan fyra och jag slocknade pa en gang. Nasta dag vaknade vi och tog det lugnt med lang frukost, sen ner till poolen. Vi har inte varit nere vid poolen pa flera flera manader, sa min stackars hud blev lite rod, trots att jag bara var i solen ungefar en halvtimma. Superkanslig. Men sa tankte jag ju inte alls pa att smorja in mig heller....
Pa kvallen lagade vi en svingod kottfarssas av resterna - den basta pa lange. De farska champinjonerna gjorde susen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0