Min lilla mamma

Over Forsta Majhelgen akte Chris och jag for att halsa pa min mamma i Vientiane, Laos, dar hon jobbar pa den Svenska Skolan sedan Januari. Vi hade inte setts pa tre manader och det kandes som lange. Dessutom ville jag se hur hon har det darborta, och det ar inte helt sakert att hon blir kvar nasta ar sa vi passade pa nu. Det finns inga direktflyg till Laos fran Europa och bara nagra fa stallen i Asien ocksa. Darav ryktet om att vara det lugnaste och mest 'laid-back' destinationen i Sydostasien. Det betydde ocksa att det tog oss ungefar tio timmar fran dorr till dorr till ett land som ligger relativt nara. Forst flog vi till Bangkok (2.5h), hamtade baggage, checkade in igen (budgetflyg kan inte checka in baggage hela vagen), at flygplatslunch och vantade i fyra timmar innan vi tog entimmesflyget till Udon Thani i norra Thailand, vid gransen till Laos. Darifran en minibuss i en timme till gransen, over gransen, kopa Visum och slutligen en timmes tuk-tuk resa in till stan. Och dar vid busstationen satt hon - min mamma!


Chris passade pa att fira aterseendet med en panoramabild pa mor och dotter... Han var sa smart att han anvande pelaren pa trappan att dela bilden med for att gora det enkelt att satta ihop bilderna i Photoshop, ni ser pa fargskillnaderna var...

Mamma berattade aldrig for mig hur hon bodde, sa jag hade tankt mig en liten lagenhet utanfor stan. Vad forvanad jag blev nar vi kom till hennes lilla stuga med jattemysig tradgard! Huset ar delat i tva sa de ar som lagenheter inuti. Som tur ar hade mamma ett gastrum som hon kunde sova i medan Chris och jag tog over hennes sang :) . Vi at frukost i lugn och ro ute i tradgarden varje morgon, mackor med salami och ost pa nybakt brod fran det franska bageriet. Det verkar ju lattare att hitta god yoghurt och brod i Vientiane an vad det gor i Singapore! Det fanns till och med ett skandinaviskt konditori med dammsugare och kanelbullar i stan...


Basta frukostmyset pa lange...

Jag ska lagga upp fler bilder fran resan men har inte hunnit ga igenom dem an... Ska forsoka fa till det snart...

Kommentarer
Postat av: Emily

Vad fint! Det är så häftigt att Heli bara åkte dit och bor där nu:)

Är planen att hon ska tillbaka till Sverige om hon inte är kvar nästa år eller vill hon resa mer?

Du måste hälsa henne så mycket...

Det börjar bli vår i Stockholm nu äntligen - härligt med lite värme...Vintern har varit fruktansvärt lång som vanligt..

Puss!

2009-05-16 @ 13:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0