Fika Singapore style

Idag gick vi till det nyoppnade kafeet 'Fika' - Halal Swedish Food (ett nytt och intressant koncept). Chris och jag ville kolla in hur det var, sa vi gick for att ta en fika efter lunch - nu nar Chris vet hur det gar till ocksa ;).

Fika cafe

Halal Swedish Food, Arab Street, Singapore

 

Dessertvalet var ganska klent. Cheesecake och chokladtarta, hur svenskt ar det? Det borde ju vara kanelbullar och dammsugare! Vi bestallde en IKEA appelpaj med glass for $7.90 (40kr) och en kanna te for $4.50. Alltsom allt blev det dyrare an badas var lunch... Jag vet inte riktigt vad deras malgrupp ar. Eftersom det inte finns sa mycket typiskt svenskt (forutom havregrynsgrot till frukost), ar det ju inte direkt den svenska comminutyn de riktar sig till. Belaget pa Arab Street, ett turistomrade, betyder egentligen att det inte ens riktigt behover vara halal. Fast jag har hort att det ags av en svensk man med malay muslimsk fru. Nar vi var dar verkade de flesta vara engelsman och australiensare och jag tror att de bor har. Hoppas de borjar baka kanelbullar sa jag kan ga dit igen snart...


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag får flashbacks till Kota Bahru! Skoj skoj skoj snart får singapore kanske ett carmen också! puss!

2009-11-14 @ 16:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0